Det er okay at sige fra engang i mellem

Mange mennesker kan nikke genkende til mindst et par gange om ugen at tage ned i et fitnesscenter, eller at løbe en tur. Det er altid godt at dyrke motion og holde sig aktiv, da kroppen får mere energi af det, og du har lettere ved at sove om natten. Ikke nok med det, så får man det også bedre med sig selv, når man får trænet og får bevæget sig, om det er ude i luften eller om det er i et træningscenter er ligemeget. Men selvom træning er godt for kroppen, kan det være ligeså god ”træning” at slappe af, og droppe den rigtige træning engang i mellem. Afslapning er en gave til dig selv.

Vi har så travlt med at skulle komme i form, at vi glemmer at lytte efter hos os selv, og mærke hvordan vi egentlig har det. Hvordan vores krop har det. Efter en lang dag med fitness, hvorefter man vågner næste morgen med meget ømme lår, er ikke ensbetydende med, at det virker som det skal. Man kan også træne sig selv for hårdt ved at presse sig selv for meget for at opnå sine resultater. Selvom det kan være fristende at skubbe sine grænser en smule mere, så er det også vigtigt at man kan stoppe sig selv.

Pas på dig selv

Engang i mellem kan det også være super rart blot at have en dag hvor man ikke rigtigt skal noget. For nogen kan det virke lidt rastløst, men det er skønt når man ikke skal træne og bare kan være for sig selv og lave hvad man har lyst til. Hvis man træner for meget, kan man også ende med at give sig selv en skade, og så kan man sidde på udebanen i længere tid end man egentlig har lyst til.

At slappe af er der intet i vejen med, og det kan være med til at fornye kroppen og derved får man mere energi. Hvis man bruger en hel dag på noget andet end træning, så har man også samlet mere energi til den kommende dag hvor man så kan træne løs igen. Men husk dog, at inden du træner det vigtigt at spise en god stor morgenmad. Det er fra maden vi får vores energi, og det er den du forbrænder når du træner. Det er vigtigt at du har noget i maven inden du tager ned og træner, ellers ender du med at gå fuldstændig kold, og det kan ødelægge dit humør og din træning.

Der er ingen grund til at tvinge sig selv ned at træne hvis man ingen energi har, det får man ikke noget godt ud af. Hvis du alligevel gerne vil træne, så kan du altid gå en tur, det er ikke så hårdt som at løbe, men det virker på samme måde som løb. Du opnår først gode resultater, når du er udhvilet og har energien og lysten til at træne ordentligt.

SKRIV DIN KOMMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here